Asphalt 9: Legends - opis i poradnik do gry

Asphalt 9 Legends – Darmowa gra wyścigowa (z opcją mikropłatności)

Asphalt 9 Legends opis i poradnik do gry

Gra Asphalt 9 Legends – to kolejna część gier wyścigowych serii Asphalt firmy Gameloft. Swoją premierę miała w 2018 roku. Darmowa gra z imponującą grafiką, oferująca mocno zręcznościowy tryb jazdy z zawrotnymi prędkościami i akrobacjami, dostępna na wielu platformach (Windows, XONE, iOS, Android, Switch) stałą się bardzo popularna wśród graczy w każdym wieku. Na początku premiery w  grze było dostępnych około 50 samochodów. Twórcy gry nie spoczęli na laurach i gra jest co pewien czas aktualizowana o nowe eventy, trasy a przede wszystkim samochody. Na chwilę obecną (sierpień 2022 r.) w grze jest dostępnych ponad 150 samochodów znanych i nieznanych marek. Mimo, że gra ma opcje mikropłatności – możesz nie wydać ani jednej „złotówki” i dobrze się bawić rywalizując w trybie wieloosobowym z graczami z całego świata.

Wprowadzenie do gry

Pomiń wprowadzenie - idź do poradnika >>>

Gra przywita Cię samouczkiem odnośnie sterowania i poruszania się po grze. Jak w większości gier wyścigowych Twoja kariera rozpoczyna się od najtańszego samochodu. W tym przypadku jest to Mitsubishi Lancer Evolution. To tym samochodem ścigając się robisz pierwsze misje kariery i misje dzienne, a być może i misje specjalne (chodziarz do tych to już będą potrzebne lepsze samochody). Misje kariery to przeważnie wyścigi z zadaniami. Początkowo zadania są proste, aby gracz nabrał wprawy w prowadzeniu samochodu. Przykładowe zadanie: Ukończ na pozycji 3 lub lepszej. W późniejszych rozdziałach kariery zadania stają się bardziej wymagające, np.: wygraj wyścig, użyj nitro przez 3 sekundy lub wykonaj 3 obroty 360 stopni podczas jednego skoku. Spełnienie tych zadań pozwala na przejście do następnego wyścigu w karierze. Za każdy wyścig otrzymujesz punkty reputacji/doświadczenia oraz pomarańczowe kredyty/żetony „C” (credits). Bardzo często możesz potroić tą kwotę oglądając reklamę – gra Ci to zaproponuje chwilę po zakończeniu wyścigu. Czasami po wykonaniu określonej misji otrzymasz dodatkowe nagrody w postaci kart BP (Blueprint) samochodu, kart do ulepszeń samochodów (Import Part), lub zdobędziesz kilka niebieskich tokenów/żetonów „A”.
W późniejszych etapach kariery możesz też zdobyć unikatowe karty ulepszeń określonego samochodu (Epic cards) - są one potrzebne, aby całkowicie ulepszyć określony samochód.

Podczas wykonywania misji dziennych dodatkowo możesz zdobyć czerwone tokeny/żetony „T”- takie żetony otrzymasz jeżeli nagrodą jest karta BP której nie wykorzystasz bo posiadasz taki samochód z maksymalną ilością gwiazdek.

Za zdobyte pomarańczowe kredyty/żetony „C” przede wszystkim możesz ulepszać swoje samochody, poprawiając ich parametry takie jak: prędkość, przyspieszenie, sterowność oraz nitro.
Kredytami „C” możesz płacić w Sklepie – kupując karty BP danego samochodu lub kupując karty z częściami do ulepszeń określonych podzespołów samochodu (uniwersalne dla wszystkich samochodów lub do określonej klasy samochodu).

Żetonami „A” możesz płacić w Sklepie podobnie jak kredytami „C” kupując karty BP danego samochodu lub także części potrzebne do ulepszeń samochodów.

Żetonami „T” możesz płacić w Sklepie za unikatowe karty BP samochodów (które są dostępne tylko za te czerwone żetony). Możesz też zapłacić za karty unikatowych części ulepszających do wybranego samochodu.

Punkty kariery i poziom kariery

Prawie za każdy ukończony wyścig otrzymujesz punkty do kariery. Im lepsze miejsce wywalczysz tym więcej otrzymujesz punktów. Gdy uzbiera się odpowiednia ilość punktów zwiększa się Twój poziom kariery. Poziom kariery jest istotny. Gdy będziesz chciał wstąpić do jakiegoś klubu to właśnie poziom Twojej kariery i poziom garażu brane są pod uwagę. Duże kluby raczej nie przyjmują graczy z niskim poziomem kariery i garażu. Najwięcej punktów nabijasz wykonując misje dzienne i podczas wyścigów MP.
Dobra rada: Każda zmiana poziomu kariery na wyższy resetuje punkty kariery i uzupełnia paliwo we wszystkich samochodach. Warto obserwować pasek postępu punktów kariery gdy zbliża się do zmiany na wyższy poziom. Jak rozplanujesz dobrze wyścigi w MP i eventach nie będziesz musiał(a) czekać na uzupełnienie paliwa w tych samochodach którymi najczęściej jeździsz. W ten sposób zaoszczędzisz od kilkunastu minut do kilku godzin oczekiwania na uzupełnienie paliwa.

GARAŻ Punkty i poziom

Garaż – to lista samochodów w Twoim posiadaniu oraz samochodów, które możesz zdobyć (odblokować) po uzbieraniu odpowiedniej ilości kart BP. Na liście mogą być widoczne również samochody przysłonięte kluczykiem. Kluczyk do takiego samochodu możesz zdobyć biorąc udział w sezonowych wydarzeniach takich jak Grand Prix, Drive Sindicate, Car Hunt, Starway, itp. Niektórych samochodów nie będziesz widzieć, dopóki nie zdobędziesz choć jednej karty BP tego samochodu. Lista samochodów ułożona jest rankingiem i klasami samochodów – od najsłabszych (klasa D) do najmocniejszych (klasa S). Masz też możliwość filtracji samochodów ( markami, posiadanymi, wyszukiwane po ilości gwiazdek lub po rankingu).
Każde odblokowanie i każde ulepszenie samochodu nalicza punkty, które po osiągnięciu odpowiedniej wartości podnoszą poziom Twojego Garażu (Garage Level) - co będzie brane pod uwagę przy przyjęciu Cię do klubu (ważna kwestia – o tym później).

Odblokowanie samochodu – po uzbieraniu odpowiedniej kart BP masz możliwość odblokowania samochodu. To Ty decydujesz kiedy to nastąpi. Na początku wydaje się, że trzeba to robić od razu, ale na późniejszym etapie gry przekonasz się, że czasami warto się wstrzymać.

Ulepszanie samochodu – po odblokowaniu samochodu przychodzi czas na jego ulepszenie. Odblokowany samochód otrzymuje pierwszą gwiazdkę. Zbierasz karty BP na kolejną gwiazdkę, a między czasie ulepszasz wóz. Najczęściej pierwsza gwiazdka pozwala ulepszyć o trzy poziomy jeden z 4 parametrów (prędkość, przyspieszenie, sterowność, nitro). Wszystkie parametry ważne, ale to Ty decydujesz kiedy i który parametr ulepszyć. Oczywiście im wyższy poziom ulepszenia tym większy jego koszt. Dodatkowo pojawia się możliwość za odpowiednią opłatą (pomarańczowych kredytów „C”) i kart części importowanych.
Karty części importowanych (IP) trzy rodzaje:
IMPORT PART UNCOMMON – uniwersalne do wszystkich klas samochodów. Podzielone na cztery kategorie do ulepszeń parametrów: prędkości, przyspieszenia, sterowności i nito.
IMPORT PART RARE – rzadkie, przeznaczone do danej klasy samochodów (D,C,B,A,S). Również podzielone na cztery kategorie do ulepszeń parametrów: prędkości, przyspieszenia, sterowności i nito.
IMPORT PART EPIC – epickie karty ulepszeń określonego samochodów do maksymalnego rankingu. Nie ma określonej kategorii parametrów - ulepsza dowolny parametr określonego samochodu. Gracz decyduje który parametr ulepszyć za pomocą tej karty.

Odblokowanie kolejnej gwiazdki samochodu - Po uzbieraniu kolejnych kart BP samochodu pojawia się informacja STAR UP READY! – postępujesz podobnie jak w przypadku odblokowania samochodu. W tym stanie nie masz możliwości korzystania z tego samochodu, ani nie masz możliwości ulepszania. Tu też czasami warto chwilę się wstrzymać (później dowiesz się dla czego). Każda kolejna gwiazdka pozwala dalej ulepszać samochód.

Gdy Twój samochód osiągnie maksymalną ilość gwiazdek i ulepszysz maksymalnie wszystkie parametry przy tabliczce samochodu w miejscu kart BP pojawi się złoty napis MAX ale ranking samochodu jeszcze nie jest maksymalny. Czeka Cię ostatni etap ulepszania wybranego samochodu za pomocą unikatowych kart wybranego samochodu czyli kart IP EPIC + opłata pomarańczowymi kredytami. Kartami EPIC również ulepszasz parametry prędkości, przyspieszenia, prowadzenie i nitro. Im wyższej klasy samochód tym więcej kart EPIC będzie Ci potrzebnych. Tu również Ty decydujesz, który parametr ulepszać. Większość doświadczonych graczy w pierwszej kolejności ulepsza parametr prędkości, później przyspieszenia, nitro a na końcu sterowność.
Gdy ulepszysz już wszystkie parametry wybranego samochodu na liście głównej wszystkich samochodów tło za tym samochodem przybierze kolor złoty. Oznacza to że samochód jest w pełni "wymaksowany".

W garażu znajdują się dodatkowe dwie zakładki GARAGE LV i INVENTORY

GARAGE LV – możesz podejrzeć ile masz punktów i ile jest potrzebnych do podniesienia poziomu garażu. Możesz podejrzeć ile masz punktów i ile jest potrzebnych do podniesienia poziomu garażu. Widać również jakie przy Twoim poziomie garażu będą dostępne karty BP w paczkach i w sklepie.

INVENTORY (inwentarz) – tutaj są informacje ile posiadasz czerwonych tokenów „T” oraz masz kolejne dwie zakładki BLUEPRINTS i IMPORT PARTS.
Zakładka BLUEPRINTS – to informacja ile i jakie posiadasz karty BP. Karty posegregowane wg klas pojazdu. Po najechaniu na którąś z BP pojawia się okno w którym możesz zamienić tą kartę na czerwone tokeny „T” – raczej nie warto korzystać z tej opcji.
Zakładka IMPORT PARS – to informacje ile i jakie posiadasz karty IP. Karty posegregowane na EPIC, RARE, UNCOMMON. Po najechaniu na wybraną kartę możesz ją wymienić na czerwone tokeny „T”.

Z czasem będziesz mieć nadwyżkę kart IP RARE i UNCOMMON - więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby je zamieniać na czerwone żetony.

Dobra rada: Jeżeli masz wykupiony LEGEND PASS warto się wstrzymać z wymianą kart na koniec sezonu ponieważ wartość wymiany na czerwone żetony jest wyższa o 35% (lub więcej) w stosunku do początku sezonu - jednymi słowy pod koniec sezonu dostaniesz więcej czerwonych żetonów za kartę niż na początku sezonu.

Sterowanie i technika jazdy – wykorzystanie ramp, nitro i akrobacji.

Sterowanie pojazdem jest praktycznie identyczne jak w innych grach wyścigowych. Samouczek po rozpoczęciu gry wprowadza w kwestie podstawowego sterowania. Ewentualnie możesz uruchomić TUTORIALS dla jednego z dwóch trybów sterowania: TOUCHDRIVE i MANUAL CONTROLS. Podczas wyścigu możesz mienić tryb sterowania naciskając klawisz Tab (PC).

TOUCHDRIVE – komputer steruje pojazdem po określonym torze na trasie wyścigu, a Twoim zadaniem jest wskazanie kierunku jazdy (w tym wybór rampy), użycie hamulca ręcznego, uruchomienie odpowiedniego nitro i ewentualnie akrobacji zarówno na drodze jak i podczas lotu w powietrzu. Ten tryb sterowania raczej jest dla początkujących graczy.

MANUAL CONTROLS – sterowanie pojazdem odbywa się w pełni przez gracza. Ten tryb wymaga nieco doświadczenia od gracza, ale pozwala lepsze wykorzystanie pojazdu takie jak: ścinanie zakrętów, używanie skrótów na trasie, odpowiednie najechanie na rampy, itp.

Nitro – zwiększa przyspieszenie i pozwala na chwilowe rozpędzenie pojazdu do prędkości większych niż maksymalna prędkość samochodu bez nitro. Dodatkowo nitro również służy do rozwalenia przeciwnikowi samochodu (nie działa w przypadku gry trybie multiplayer z opcją Ghost). W grze Asphalt9 stosowane są cztery rodzaje nitro, a rozróżnić je można po kolorze płomieni z rury wydechowej pojazdu – żółty, pomarańczowy, niebieski i różowy. Każdy z tych nitro ma nieco inną charakterystykę i właściwości.

Żółte nitro – zalety:
- Zwiększenie prędkości samochodu;
- Utrzymuje prędkość maksymalną [Główne zastosowanie];
- Najdłuższy czas działania nitro;

Żółte nitro – wady:
- Traci prędkość podczas pokonywania zakrętów;
- Najniższe przyspieszenie do prędkości maksymalnej;
- Traci prędkość na niejednolitym i trawiastym terenie;

Pomarańczowe nitro – zalety:
- Szybkie przyspieszenie do prędkości maksymalnej [Główne zastosowanie];
- Bardzo szybko zwiększa prędkość podczas lotu w powietrzu;
- Brak utraty prędkości podczas pokonywania zakrętów;
- Brak strat prędkości na niejednolitym i trawiastym obszarze;

Pomarańczowe nitro – wady:
- Krótki czas trwania nitro;
- Zmniejsza sterowność pojazdem;

Niebieskie nitro (PERFECT NITRO) - wady:
- Słabe przyspieszenie podczas lotu w powietrzu;
- Nieznacznie skraca czas działania nitro;
- Nieznacznie zmniejsza sterowność pojazdem;

Różowe nitro (SHOCKWAVE) – zalety:
- Bardzo wysokie przyspieszenie pojazdu do maksymalnej prędkości [Główne zastosowanie];
- Brak utraty prędkości na niejednolitym i trawiastym obszarze;

Głównym zastosowaniem Shockwave nitro jest szybkie osiągnięcie maksymalnej prędkości samochodu. Można go użyć do rozbijania przeciwników, po rozbici przez przeciwnika, rozbiciu się, przypadkowym odrodzeniu.
Różowe nitro (SHOCKWAVE) – wady:
- Potrzebny pełny zbiornik nitro;
- Krótki czas trwania nitro;
- Mocno zmniejszona sterowność pojazdem;

Rada:
- staraj się nie używać Perfect nitro w powietrzu;
- staraj się używać Shockwave w powietrzu, daje to pełną premię do prędkości;
- jeśli używasz pomarańczowego, niebieskiego lub Shockwave, gdy samochód osiągnie maksymalną prędkość, odetnij nitro i przełącz na żółte nitro;

Jak uzupełnić nitro?

Nitro uzupełnia się na wiele sposobów:
- zbieranie niebieskich i żółtych butli nitro;
- akrobacja BAREL ROLLS (Beczka) po wyskoku z ramp skośnych i prostych (po najechaniu tylko na krawędź prostej rampy);
- akrobacja: obrót 360 stopni (na podłożu i na rampie prostej lub na innych uskokach);
- drift podczas pokonywania zakrętów;
- przejazd PERFECT RUN – czyli przejazd bez dotykania ścian w czasie 20 sekund; - przejazd NEAR MISS – czyli minięcie w bliskiej odległości pojazdu zaparkowanego na poboczu trasy;
- przejazd TRAFFIC DOWN – czyli muśnięcie (delikatne uderzenie) w pojazd zaparkowany na poboczu trasy;

Doładować nitro można stosując sztuczki / techniki minimalnego dryftu:

Technika Wiggle Drift – nacisnąć hamulec i wykonywać krótkie skręty lewo-prawo-lewo-prawo;

Technika dryfowania po prostej – podczas jazdy na wprost naciskać powoli hamulec (nie za szybko, aby nie zrobić obrotu 360 stopni) – bez skręcania.

Akrobacje - Rampy (i gejzery)

Na trasach wyścigów bardzo często ustawione są rampy skośne i proste. To dzięki nim możesz wykonać wyskoki w powietrze – wykonując przy tym akrobacje. Teoretycznie rampy skośne wprowadzają samochód w spiralny lot - tzw. "Beczka", ale jeżeli tuż przed rampą skośną wykonasz obrót 360 stopni to samochód nadal w powietrzu będzie wykonywać tą akrobacje. Na rampach prostych możesz wykonać prosty wyskok lub wykonać wyskok z obrotem 360 stopni. Niektóre rampy proste umożliwiają najechanie na nie tylko dwoma kołami – wówczas samochód może wykonać wyskok z BAREL ROLLS.

Wyskoki z ramp (szczególnie skośnych) mogą zakończyć się kraksą jeżeli nieumiejętnie najedziesz na rampę. Najbezpieczniej najeżdżać na środkową część skośnej rampy. Najechanie na niższą część może zakończyć się krótkim skokiem i lądowaniem na dachu lub boku samochodu. Najechanie na wyższą część skośnej rampy spowoduje że samochód poszybuje zbyt wysoko i stracisz cenne sekundy, dodatkowo przy lądowaniu mocno wytraci prędkość.

Porada/wskazówka: Podczas nieudanego skoku, gdy widzisz że trajektoria lotu samochodu zmierza do kraksy – możesz próbować się ratować wciskając hamulec. O ile nie zrobisz tego zbyt późno - samochód powinien ustawić się tak, aby wylądować na 4 koła.

Niedawno w grze pojawiały się nowe trasy w Grenlandii, a na nich w niektórych miejscach są gejzery i boczne podmuchy wiatru. Najechanie na taki gejzer powoduje wybicie pojazdu w górę z jednoczesnym obrotem 360 stopni. Te trasy aktualnie są dostępne w trybie kariery (rozdział 6) i czasami podczas specjalnych eventów.

Rozbijanie samochodów policji i przeciwników.

W większości wyścigów (oprócz trybu Ghost w multiplayer) będziesz mieć możliwość rozbijania samochodów przeciwników a w trybie jednoosobowym także rozbijanie samochodów policyjnych. Oczywiście przeciwnicy też mogą rozwalić Twój samochód (szczególnie podczas rozgrywki w trybie multiplayer). Niektóre misje i zadania wymuszają rozbijanie przeciwników. Jest kilka sposobów na rozwalenie samochodu przeciwnikowi:
-obracając się przy przeciwniku o 360° zarówno na ziemi jak i powietrzu;
- podczas wykonywania akrobacji BAREL ROLLS;
- kończąc skok lądując na dachu przeciwnika;
- dociskając go do ściany;
- podczas driftingu;
- uderzając przodem pojazdu w bok przeciwnika;
- podjechanie pod tył samochodu przeciwnika i użycie nitro (Shockwaves lub Perfekt Nitro)

Tryby gry i misje

Gra daje możliwość rozgrywek w trybie jednoosobowym oraz w trybie wieloosobowym online z graczami z całego świata. Zanim zdecydujesz się na grę w trybie wieloosobowym (Multiplayer) popracuj nad techniką jazdy, podniesieniem poziomu garażu, zdobyciu i ulepszeniu kilku samochodów. Każdy samochód ma ograniczoną ilość przejazdów, uzależnioną od ilości paliwa. Gdy skończy się paliwo musi poczekać parę minut, aż się uzupełni. Im wyższej klasy samochód, tym jest dłuższy czas oczekiwania na uzupełnienie paliwa. Dla tego przyda się kilka samochodów. Dojdziesz do tego ścigając się w misjach MY CARIER oraz DAILY EVENTS i SEASONAL EVENTS.

MY CARIER – składa się z kilku rozdziałów. Rozdziały składają się z zablokowanych sezonów, a sezony składają się z kilku lub kilkunastu zablokowanych wyścigów z zadaniami (flagami). Wyścigi odbywają się na różnych trasach. Jest ścieżka obowiązkowych sezonów i sezony poboczne. Przed wyścigiem nad przyciskiem NEXT wyświetla rekomendowany ranking samochodu. Jeżeli Twoje samochody go spełniają podświetla się na zielono. Natomiast, gdy nie mamy samochodu spełniającego rekomendowanego rankingu informacja ta będzie wyświetlana na czerwono i nie będzie szans na wyścig. Jeżeli ranking samochodów będzie niższy ale zbliżony do rekomendowanego wówczas informacja będzie podświetlana na pomarańczowo i warunkowo będzie można wziąć udział w wyścigu.

Ukończenie wyścigu i zaliczenie wszystkich flag (zadań) odblokowuje kolejny wyścig. Czasami nie trzeba wykonać wszystkich zadań, aby odblokował się kolejny wyścig. W takim przypadku możemy kontynuować wyścigi z wyższego poziomu, a do niewykonanego zadania wrócić, gdy np. zdobędziemy wymagany samochód lub go ulepszymy co pozwoli nam przejechać wyścig w określonym czasie. Ukończenie wszystkich zadań i wyścigów w danym sezonie odblokowuje następny sezon. Zadania w wyścigach na początku są łatwe, jednak z wyścigu na kolejny wyścig stają się bardziej wymagające. Czasami do wykonania jakiegoś zadania potrzebny jest jakiś konkretny samochód. Bywa tak, że na dany samochód trzeba długo czekać i nie ma możliwości kontynuacji sezonu. Na szczęście w rozdziałach jest kilka sezonów i możemy brać udział w innym sezonie. Jak już wcześniej wspomniałem – za odblokowanie wygranie niektórych wyścigów otrzymujemy dodatkowe nagrody w postaci kart BP/kart części importowanych lub dodatkowych kredytów, a na zakończenie sezonu dostajemy też niebieskie żetony ”A”.

DAILY EVENTS (wydarzenia dzienne) – to zbiór kilku jednodniowych lub kilkudniowych wydarzeń. W ów wydarzeniach mamy kilka wyścigów z warunkami. W zależności rodzaju Eventu- za każdy zaliczony podczas wyścigu warunek otrzymujemy nagrody w postaci: kredytów, kart BP, kart części, unikatowych kart lub niebieskich żetonów „A”. Wyścigi w wydarzeniach dziennych pozwalają początkującym graczom w szybki sposób zdobyć karty BP na odblokowanie samochodów i kolejne gwiazdki na ich ulepszenia. Pozwalają również szybko powiększyć ilość pomarańczowych kredytów. Dla starych graczy to szyki i łatwy sposób na zwiększenie kredytów i czerwonych żetonów ”T”.
Jest jedno ale….. TICKETS (bilety). Dostępnych jest 10 biletów. W większości eventów na jeden wyścig potrzeba 2 bilety (w niektórych eventach do wyścigu potrzebny jest jeden bilet, a czasami trzy). Tak więc w zależności od eventu możemy przejechać 3, 5 lub 10 wyścigów na 10 biletach. I musimy zrobić przerwę. Odnowienie jednego biletu trwa 10 minut. Odnawianie biletów uruchamia się po wykorzystaniu pierwszego biletu i trwa do czasu aż uzupełni się do 10 sztuk. Tak więc możesz wykorzystać wszystkie 10 biletów do 0, a po godzinie i czterdziestu minutach ponownie będziesz mieć 10 biletów. Możesz wykorzystać 2 bilety (zostanie Ci 8 sztuk), a po 20 minutach znowu będziesz mieć 10 biletów. Wykorzystasz wszystkie bilety, poczekasz 20 minut i będziesz mieć 2 bilety. Bilety możesz uzupełnić szybciej na 2 sposoby. Pierwszy sposób – kupując za niebieskie żetony „A”. W zależności le biletów brakuje do 10 sztuk – gra wylicza ile niebieskich żetonów trzeba wydać – jest to szybki, ale kosztowny sposób. Warto przekalkulować czy to się opłaca. Tą opcję moim zdaniem należy rozważyć przy polowaniu na samochód, czyli w evencie CAR HUNT. Drugi sposób - to oglądanie reklam. Jedna trzydziestosekundowa reklama za 1 bilet. Niestety jest ograniczona ilość reklam za bilety.

Szybki przegląd stałych eventów w DAILY EVENTS:

WEEKLY COMPETITION – czas trwania 7 dni. Ścigasz się samochodami klasy C a Twoje najlepszy wynik zapisywane są na liście uczestników z całego świata (zgodnie z kolejnością uzyskanych czasów). Lista skalowana jest co 10% - czyli gracze którzy osiągnęli najlepsze czasy trafiają do TOP 10, kolejni z listy do TOP 20 i tak dalej. Nawet jak będziesz ostatnim zawodnikiem na liście to znajdziesz się w TOP 100 i otrzymasz nagrodę. Im TOP niższy – tym nagrody lepsze. Po ukończeniu wyścigu od razu masz podgląd w którym TOP’ie aktualnie jesteś. Po zakończeniu eventu jest podliczenie wyników i rozdanie nagród. Jeździć możesz dowolną ilość razy ( na ile wystarczy Ci paliwa i biletów) aby poprawić wynik. Jeżeli uda Ci się ukończyć wyścig na pierwszym miejscu otrzymujesz nagrodę od razu – 20 niebieskich żetonów (ilość nagród ograniczona do 3).

CREDITS HEIST – czas trwania 24 godziny, codziennie, każdego dnia inna trasa. W tym evencie nagrodą są pomarańczowe kredyty. Ścigasz się samochodami wszystkich klas czyli D, C, B, A, S. Aby zdobyć nagrodę nie musisz wygrać wyścigu. Wystarczy że samochodem danej klasy osiągniesz czas mniejszy nisz podany w warunku dla samochodu danej klasy. W zależności od ilości gwiazdek w samochodzie i osiągniętych czasów możesz też wygrać dodatkowe nagrody. Jest też dodatkowa nagroda w wysokości 10,000 kredytów za ukończenie wyścigu (niezależnie od osiągniętego czasu)- czyli można ją traktować jako nagrodę pocieszenia. Ilość nagród ograniczona do 1 w danej klasie lub z daną ilością gwiazdek.

CLASS CUP: CLASS D | CLASS C | CLASS B | CLASS A | CLASS S – czas trwania 24 godziny. W zależności od dnia tygodnia ścigasz się samochodami danej klasy i zdobywasz karty BP tej klasy. Czyli w poniedziałek ścigasz się samochodami klasy D, we wtorek klasą C, środa klasa B, czwartek klasa A.

OPEN CLASS CUP:

DELUXE CLASS CUP:

DAILY CAR LOOT – czas trwania 24 godziny, codziennie, każdego dnia inna trasa. Wyścigi samochodami klasy D,C,B,A. Po pobiciu czasu z warunku możesz zdobyć karty BP samochodu o klasę wyżej od tego który był użyty do wyścigu. I tak – np. jadąc samochodem klasy C możesz zdobyć karty BP do samochodu klasy B. Tutaj możesz zdobyć swoje pierwsze samochody klasy A (Aston Martin VULCAN) i klasy S (Lamborghini CENTENARIO). Jeżeli jesteś w klubie i jeżeli 10-ciu graczy samochodem klasy S pobije czas 23 sekund wówczas wpadnie Ci jedna karta BP Ferrari FXX K (klasa S).

CAR HUNT – czas trwania 7 dni. Przejazd 2 bilety. Jest to event w którym masz szansę szybko zdobyć określony samochód lub zdobyć do niego dodatkowe gwiazdki. Jeden przejazd to potencjalnie 3 szanse na zdobycie 3 kart BP samochodu którego dotyczy CAR HUNT lub możesz wygrać inne nagrody. W tm evencie liczą się osiągnięte czasy potrzebne do zaliczenia warunków a nie miejsce na podium. Możesz dojechać do mety ostatni, ale jeżeli pobijesz czas z warunku do losowania to otrzymasz nagrodę. Jest jedna karta BP gwarantowana za ukończenie wyścigu. Możesz też dwa razy zdobyć gwarantowane 5 kart BP, jeżeli pobijesz czas określonym samochodem. Czyli posiadając odpowiednie samochody możesz zdobyć dodatkowo 10 gwarantowanych kart BP samochodu z CAR HUNT. Średnio na 10 wyścigów (przejazdów) można wylosować od 2-4 kart BP głównego samochodu z CAR HUNT. Pozostałe wygrane to karty IP lub żółte żetony.
Przy niektórych samochodach w CAR HUNT warto kupować bilety za niebieskie żetony „A”.

LIMITED-TIME-EVENT EXCLUSIVE: REZVANI BEAST X (C) | CADILLAC CIEN CONCEPT (B)| VLF FORCE 1 V10 (A) | TRION NEMESIS (S) – czas trwania 48H w tygodniu na każdy z wyżej wymienionych samochodów. Podobnie jak w CAR HUNT możesz wygrać karty BP do powyższych samochodów, jednak liczba przejazdów jest ograniczona do 10 zaliczeń. Dwa razy możesz zdobyć kartę BP gwarantowaną jeżeli wygrasz wyścig. Dwoma określonymi samochodami możesz wygrać po 5 dodatkowych losowań (nie ma gwarancji że dostaniesz kartę BP określonego samochodu).

ELITE: CLASS D | CLASS C | CLASS B | CLASS A | CLASS S – czas trwania 7 dni na każdą z wymienionych klas samochodów. Są to przeważnie rzadkie (ekskluzywne) samochody z danej klasy i nie wielu graczy je posiada. Wygraną są niebieskie żetony „A”. Główny warunkiem otrzymania nagrody jest wygrana w wyścigu. Dodatkowe nagrody są za pobicie czasu samochodem z określoną ilością gwiazdek. Warto wiec sprawdzić jakie samochody są potrzebne w danej klasie i w miarę możliwości je zdobyć. Najczęściej są to samochody, które można wygrać w GP(Grad Prix) i innych specjalnych eventach.
Samochody potrzebne w klasie D: - informacje uzupełnię w późniejszym czasie.
Samochody potrzebne w klasie C: FERRARI 599XX EVO | LAMBORGHINI DIABLO GT | ARRINERA HUSSARYA 33 (polski samochód) | LAMBORGHINI GALLARDO LP 560-4 | McLAREN GT
Samochody potrzebne w klasie B: - informacje uzupełnię w późniejszym czasie.
Samochody potrzebne w klasie A: TECHRULES AT96 TRACK VERSION | RIMAC CONCEPT_ONE | ASTON MARTIN VALHALLA CONCEPT CAR | PAGANI IMPOLA | LAMBORGHINI COUNTACH LPI 800-4
Samochody potrzebne w klasie S: RIMAC NEVARA | BUGATTI LA VOITURE NOIRE | SSC TUATARA

W DAILY EVENTS – pojawiają się również inne eventy trwające od jednego do kilkudziesięciu dni. Najczęściej są to eventy z jakimś świętem lub wydarzeniem, np.: Walentynki, Nowy Rok, itp. Z reguły są to łatwe i szybkie wyścigi pozwalające zgarnąć ciekawe nagrody. Więc warto brać w nich udział. Czasami pojawiają się eventy w których wymagane są rzadkie samochody, których nie mają nawet doświadczeni gracze. Niestety te eventy są dla nielicznych graczy. GL(Gameloft) oferuje w sprzedaży paczki z kartami BP do tych samochodów, ale można je kupić za niebieskie żetony „A” lub za realne pieniądze (system mikropłatności).

SEASONAL EVENTS

SEASONAL EVENTS – to duże eventy w których nagrody są konkretne, ale ciężkie do zdobycia. Są to najczęściej (GP) Grand Prix; (DS) Drive Sindicate, STARWAY i inne.

GRAND PRIX – kilkudniowy event w którym najczęściej do wygrania jest kluczyk rzadkiego samochodu. Niezwykle trudny i wymagający doświadczenia. Jeździsz samochodem o który będziesz walczyć z innymi zawodnikami (realni gracze – mniej lub bardziej doświadczeni). Najczęściej jest to samochód z 1 gwiazdką bez ulepszeń. Oczywiście masz możliwość go ulepszać. Masz do pokonania trasę po której jedziesz tylko Ty. Dodatkowo masz kilka warunków z nagrodami i określone minimalne warunki, aby dostać się na listę zawodników chcących wziąć udział w GP. Kolejne przejazdy po określonej trasie to kwalifikacje. Nie przejmuj się jeżeli się nie zakwalifikujesz -będziesz miał jeszcze jedna szansę na udział w kwalifikacjach. Jeżeli przy drugim podejściu się nie zakwalifikujesz, to możesz zapłacić 500 niebieskich żetonów „A” żeby się zakwalifikować. Jeżeli uda Ci się zakwalifikować, to czeka Cię pięć tras do przejechania w możliwie jak najkrótszym czasie. Na każdą trasę masz 48 godzin. Do dyspozycji masz treningi i 3 przejazdy których czasy liczą się do GP. Przejazdy treningowe możesz wykonywać wielokrotnie (na ile starczy Ci paliwa w samochodzie). Przejeżdżasz maksymalną ilość i czekasz aż się paliwo uzupełni w samochodzie. Podczas treningów również masz możliwość zdobycia kilku nagród. Warto potrenować przed wykonaniem przejazdów branych pod uwagę w GP. Nieraz setne sekundy decydują o zdobytych punktach. Pierwsze 10 miejsc jest punktowanych. Zajęcie pierwszego miejsca na określonej trasie daje 50 punktów – kolejne miejsca punktowane są o -5 punktów. Czyli 2 -miejsce to 45 pkt., a 10 miejsce to tylko 5 pkt. Punkty z wszystkich tras są sumowane. Oczywiście wyrywa zawodnik z największą ilością punktów. Warto wspomnieć, że kwalifikacje w zależności od osiągniętych czasów to przypisanie gracza/zawodnika do określonej do jednej z 5 grup (poziomu) TIER 1-5. DO TIER1 zapisywani są zawodnicy osiągający najlepsze czasy, a do TIER5 zawodnicy, którzy osiągnęli najsłabsze czasy. W danych grupach główne nagrody są różnie przydzielane. W TIER5 kluczyk otrzymuje tylko gracz z pierwszego miejsca, w TIER4 kluczyk dostanie również gracz który zajął 2-gie miejsce.

DRIVE SINDICATE – to nietypowy i rzadki event, bo pojawia się mniej więcej co pół roku. To nietypowy event z kilku powodów. Zmienia się szata graficzna i sklep. Wcielasz się w rolę tajnego agenta, który przenika w szeregi tajemniczego syndykatu jako kierowca. Są też misje kierujesz radiowozem i niwelujesz. Dostajesz na własność rzadki samochód i bierzesz udział w wyścigach dla syndykatu. Zarabiasz fioletowe żetony „S” i zbierasz punkty SP”. Odpowiednia ilość punktów SP odblokowuj kolejne etapy eventu. Za żetony „S” kupujesz w sklepie karty BP, części do ulepszeń oraz paczki do eventu. Do wyboru masz kilka wyścigów z różną punktacją SP i różnym poziomem ryzyka. HAZARD (Ryzyko) (to taki jakby bilet podobny do biletów w DAILY EVENTS) – też masz 10 sztuk, które się odnawiają po zużyciu. W tym przypadku odnowienie trwa około 15 minut. W zależności który wyścig wybierzesz zużyjesz 1,2 lub 3 Ryzyka. Tak wiec możesz przejechać od 3 do 10 wyścigów i musisz czekać aż bilety typu HAZARD się uzupełnią. Są też misje z wyścigami zarobkowymi. Startujesz z określoną ilością fioletowych żetonów „S” i ile dowieziesz do mety to tyle zarobisz. Od startu ilość przewożonych przez Ciebie żetonów ubywa. Każda stłuczka lub obcierka lub najechana przeszkoda na drodze odejmuje kolejne żetony. Jednak jeżeli ty rozwalisz samochód przeciwnika lub samochód policji otrzymujesz dodatkowe żetony. Ubytek żetonów jest wstrzymywany podczas lotu w powietrzu i podczas korzystania z nitro ( o ile czegoś nie potrącisz).

STARWAY – event w którym możesz zdobyć określony samochód lub zwiększyć ilość jego gwiazdek. Aby to zrobić, musisz posiadać 6 wymaganych samochodów. Wybrane samochody muszą mieć odpowiednią ilość gwiazdek. Każdym z wymaganych samochodów musisz przejechać kilka wyścigów zaliczając przy tym warunki za które wpadają Ci nagrody. Jeżeli uda Ci się wszystko zaliczyć otrzymujesz tyle kart BP aby odblokować określony w evencie samochód. Po odblokowaniu go odblokowuje się kolejny etap eventu i walczysz o kolejną gwiazdkę. Znowu tymi sześcioma samochodami bierzesz udział w wyścigach z warunkami. Jeżeli uda Ci się wszystko zaliczyć to otrzymujesz tyle kart BP aby odblokować kolejną gwiazdkę. Jeżeli któryś z wymaganych sześciu samochodów nie ma określonej ilości gwiazdek to nie będziesz mógł kontynuować dalej tego eventu aż nie zdobędziesz więcej gwiazdek. Event trwa dosyć długo wiec masz szansę nadrobić. Jak nie uda Ci się zdobyć gwiazdki, to tak jesteś do przodu. Event nie wyświetli graczom którzy mają już taki samochód z taką ilością gwiazdek jaka jest w evencie.

MULTIPLAYER

Multiplayer (MP) – tryb wieloosobowy (online), czyli krótko rywalizacja z prawdziwymi graczami z całego świata. W tej grze standardowy wyścig multiplayer to rywalizacja od 2 do 8 zawodników, których celem jest dotrzeć do mety na pierwszej pozycji. Oczywiście zawodnicy starają się jechać jak najszybciej, ale muszą uważać na zepchnięcia, przyblokowania lub rozbicie samochodu przez innych zawodników. Jak najbardziej mogą robić to samo, czyli: blokować, przepychać się, a nawet rozbijać samochody przeciwników. Do standardowego wyścigu mogą być dodane dwie opcje SLEEPSTREAM i GHOST (razem lub osobno) co diametralnie zmienia formułę wyścigu wieloosobowego.

Opcja SLEEPSTREAM – za graczem jadący na nitro pojawia się długi niebieski ślad. Jadący po tym śladzie inni gracze doładowują sobie nitro nawet, gdy też jadą na nitro. W tym trybie można przejechać praktycznie całą trasę na nitro, co znacząco skraca czas przejazdu. Oczywiście blokowanie, przepychanie i rozbijanie samochodów przeciwników jest możliwe, chyba że jest włączona także opcja GHOST (duch).

Opcja GHOST – powoduje że samochody graczy przenikają przez siebie. Zawodnicy nie mają możliwości blokowania, przepychania się i rozbijania samochodów przeciwników. Gracz może rozbić się tylko i wyłącznie w wyniku własnego błędu.

Połączenie powyższych opcji daje w sumie 4 tryby wyścigów:
Tryb 1 – STANDARD;
Tryb 2 – STANDARD + SLEEPSTREAM;
Tryb 3 – STANDARD + GHOST;
Tryb 4 – STANDARD + SLEEPSTREAM + GHOST;
Gracze nie mają możliwości włączenia/wyłączenia powyżej opisanych opcji. To twórcy gry cyklicznie co 7 lub 14 dni włączają te opcje w nowych sezonach multiplayer.

Oprócz podstawowej rozgrywki Multiplayer MP, bardzo często dostępny też jest Multiplayer eventowy potocznie nazywany przez graczy MP2.

W obu przypadkach w zależności od zajętego przez gracza miejsca na mecie przydzielane są punkty dzięki którym wyliczana jest pozycja gracza na liście wszystkich graczy biorących udział w MP oraz punkty reputacji ogólnej gracza. Dodatkowo zliczane są punkty kamieni milowych MP/MP2. Po zebraniu odpowiedniej ilości punktów odblokowują się kolejne kamienie milowe z nagrodami. Z każdym zdobytym kamieniem milowym nagrody są cenniejsze.

Multiplayer główny trwa najczęściej 14 dni i ma od 25000 do 30000 punktów podzielonych na kamienie milowe. Przeważnie pierwszy wyścig rozpoczyna się samochodem najniższej klasy (czyli D) i gracz przypisywany jest do najniższej ligi czyli ligi brązowej. Czasami jest możliwość rozpocząć od samochodu wyższej klasy, a tym samym trafić do wyższej ligi. Dostępnych jest pięć lig: BRONZE, SILVER, GOLD, PLATINUM i LAGEND. Przypisanie do określonej ligi uzależnione jest od punktów w RATING’u jakie gracz osiągnie. W miarę postępów gracza (po zebraniu odpowiedniej ilości punktów gracz awansowany jest do wyższej ligi i odwrotnie – jeżeli gracz będzie zajmować ostatnie miejsca punktacja spada i może zostać zdegradowany do niższej ligi. Im wyższa liga tym więcej punktów gracz może zdobyć i szybciej ukończyć rozgrywkę multiplayer. Po osiągnięciu maksymalnej ilości punktów można brać udział w wyścigach, ale nie ma już nagród do zdobycia. To jest ewentualnie walka o awans do kolejnej ligi

Multiplayer eventowy trwa najczęściej 7 dni i ma od 3000 do 30000 punktów podzielonych na kamienie milowe. Najczęściej są to wyścigi związane z jakimś eventem np. promocja danej marki lub grupy samochodów np. samochody brytyjskie. Może być sytuacja że wszyscy gracze jeżdżą jednakowymi samochodami (nawet jak ich nie posiadają). Może być też sytuacja, że do wyboru będzie kilka super samochodów których gracze nie posiadają lub mogą być wymagane samochody i gracz musi któryś z nich posiadać. Zasady punktacji są podobne jak w klasycznym MP, inne są nazwy lig: NOVICE, ROOKIE, PRO, ELITE, MASTER.

Generalnie gra w trybie multiplayer weryfikuje Twoją technikę i umiejętności jazdy. Szybko przekonasz się, że nie jest tak łatwo jak w trybie jednoosobowym i musisz popracować jeszcze nad techniką jazdy. Zobaczysz, że realni gracze jeżdżą zupełnie inaczej niż przeciwnicy komputerowi. Nie dziw się, jak ktoś objedzie Cię (będzie szybszy) samochodem, który teoretycznie jest słabszy/gorszy od Twojego. Nie zdziw się, gdy znienacka Twój samochód zostanie rozbity przez innego gracza. Możesz też odnieść wrażenie, że inni gracze częściej samochodami latają niż jeżdżą. Spokojnie, przy odrobinie treningu i praktyki też zostaniesz pilotem 😉

LEGEND PASS

LEGEND PASS – to pasek z poziomami Twojego postępu w sezonie gry. Gra jest podzielona na sezony. Sezony są podzielone na epizody trwające przez 7 dni. Co 7 dni odblokowuje się kolejny epizod w którym są zadania za określoną ilość punktów. Zadania z wcześniej odblokowanych epizodów są dostępne do końca trwania sezonu. Długość sezonów bywa różna –najczęściej od 30 do 60 dni, czyli od 4 do 8 epizodów. Po uzyskaniu odpowiedniej ilości punktów na LEGEND PASS podnosi się poziom postępu i pojawiają się nagrody do odebrania. Pasek postępu podzielony jest na dwie części FREE PASS i LEGEND PASS. Wówczas widać jakie nagrody są dla graczy grających za darmo oraz dla graczy którzy wykupili sobie LEGEND PASS. Gracz który wykupił sobie LEGEND PASS’a ma dużo bardziej atrakcyjne nagrody w tym odblokowanie 1 samochodu. Wraz z postępami dostaje również dodatkowe paliwo, więcej punktów reputacji, a także otrzymuje więcej czerwonych żetonów „T” za zdublowane karty BP lub przy sprzedaży nadwyżkowych kart ulepszeń. Dodatkowo zgarnia również te nagrody z FREE PASS. Większość zadań w epizodach jest w miarę łatwych do wykonania. Problemem może okazać się brak odpowiedniego samochodu, który jest warunkiem do wykonania zadania. Jeżeli uda Ci się wykonać wszystkie zadania to nawet na FREE PASS nagrody wydają się być atrakcyjne.

Dobra rada: Gdy już nabierzesz wprawy w grze i będziesz mieć kilka dobrych samochodów wówczas warto rozważyć zakup LEGEND PASS’a – to chyba jedna z nielicznych rzeczy w grze za które warto zapłacić realnymi pieniędzmi. Korzyści: 1 nowo wprowadzone auto do gry, atrakcyjne nagrody, większa ilość paliwa we wszystkich samochodach, zdobywasz większą ilość punktów doświadczenia, dostajesz lepszy przelicznik za czerwone tokeny „T”.

MY CLUB

MY CLUB - bycie w klubie to dodatkowe korzyści dla gracza, ale pod warunkiem, że w klubie są aktywni gracze. Kluby są dwudziestoosobowe. Na czele klubu jest kapitan, który ma najwięcej uprawnień. Kapitan mianuje swoich pomocników. Pomocnicy mogą zapraszać i przyjmować nowych członków do klubu. Mogą również usuwać członków klubu. Pomocnicy mogą także rejestrować Club Clash (sezonową rozgrywkę między klubami). Członkowie klubu mogą uruchamiać Club Race – czyli wewnętrzny wyścig na wybranym torze dla członków klubu. Kluby także biorą udział w rankingu. Aktywni członkowie klubu zdobywają punkty dla klubu, a te przekładają się na jednakowe nagrody dla wszystkich członków klubu. Dla tego ważne jest aby w klubie było jak najwięcej aktywnych graczy, a nieaktywni gracze powinni być wydalani z klubu. Im więcej klub zdobędzie punktów tym lepsze są nagrody. Duże kluby raczej nie przyjmują do siebie graczy z niskim poziomem doświadczenia jak i z niskim poziomem garażu. Członkowie klubu mogą komunikować się ze sobą za pomocą czatu. Niestety czat w tej grze nie jest zbyt udany dla tego w wielu klubach do komunikacji gracze używają innych programów jak np. Discord. Bardzo często doświadczeni gracze udzielają wskazówek mniej doświadczonym graczom w klubie.

Poradnik do gry Asphalt 9 Legends

Choć gra oferuje ponad 150 samochodów i ciągle ich przybywa to tak naprawdę wystarczy Ci kilka porządnych samochodów z danej klasy, aby zaliczać misje i wygrywać wyścigi w trybie multiplayer. To podczas wyścigów w trybie multiplayer możesz zobaczyć jakie samochody w danej klasie wygrywają wyścigi i skupić się na zdobyciu i ulepszeniu na max tych właśnie samochodów. Wbrew pozorom zdobycie tych samochodów w klasach D,C,B nie jest aż tak trudne, ale wymaga cierpliwości. W klasie D królują: DS E-TENSE | LOTUS ELISE SPRINT 220 | sporadycznie wygrywają GINETTA G60 i MAZDA FURAI. DS-em i Lotusem przy odrobinie szczęścia możesz w multiplayer dojść do złotej ligi. W klasie C samochodami godnymi uwagi są: na początek VIPER ACR a w późniejszym etapie kariery PININFARINA H2 SPEED | ARTEGA SCALO SUPERELLETRA | ACURA 2017 NSX | ARRINERA HUSSARYA 33. W klasie B godnym uwagi jest Lamborghini Asterion, którym to możesz wywalczyć platynową ligę. Następnymi samochodami klasy B o które warto walczyć to CHEVROLET CORVETTE GRAND SPORT i LAMBORGHINI HURACAN EVO SPYDER – tymi samochodami śmiało możesz ścigać się i wygrywać z samochodami klasy A i S, a co za tym idzie wskoczyć do elitarnej ligi w wyścigach multiplayer. Mając Grand Sporta i Huracana długo będziesz nimi walczył zanim dorobisz się porządnych samochodów z klas A i S. W klasie A dobrą robotę robi PAGANI HUAYRA BC, a w klasie S Bugatti CHIRON. Oczywiście znajdą się tacy, którzy stwierdzą że są lepsze samochody w poszczególnych klasach. Przy tej ilości samochodów to temat rzeka. Jednak te samochody w moim przekonaniu łatwo zdobyć, a mając te samochody w garażu łatwiej Ci będzie zdobyć inne, być może lepsze, szybsze, zwinniejsze.
Dobry samochód to nie wszystko. Potrzebna też jest dobra technika jazdy. Odpowiednie wykorzystanie nitro i ramp to podstawa w tej grze. Nie bez znaczenia jest też sposób pokonywania zakrętów i podłoże po którym jedziesz. Naśladuj lepszych od siebie. Dla tego ścigaj się jak najwięcej w MP i nie zrażaj się przegranymi. Po zakończeniu wyścigu masz możliwość obejrzenia powtórki Twojego przejazdu a także przejazdu każdego gracza – wykorzystaj to! Obejrzyj i przeanalizuj przejazd zwycięscy wyścigu. Zobacz jakim samochodem jechał, jak pokonuje zakręty na danej trasie (kiedy driftuje a kiedy ścina), kiedy uruchamia i z jakiego rodzaju nitro korzysta. Na Youtube znajdziesz wiele poradników odnośnie używania nitro. Zdobytą wiedzę wykorzystaj w misjach i wyścigach MP. Eksperymentuj z techniką jazdy podczas CAR HUNT – to właśnie podczas car hunt zobaczysz różnice w technice jazdy tym samym samochodem. Zauważysz też, że każdy samochód reaguje inaczej na nitro. Dla tego warto przetrenować technikę jazdy różnymi samochodami. Trening czyni mistrza! Aby zdobyć i ulepszyć wyżej wymienione samochody trzeba rozważnie wydawać żółte kredyty a przede wszystkim niebieskie żetony (tokeny A). Trzeba trochę wziąć poprawkę na działania marketingowe Twórców gry czyli GL (Gameloft). Oczywiście będą sytuacje, gdzie gra wymusi na Tobie ulepszenie samochodu lub zakup kart BP, aby móc dalej wykonać misje lub zadanie.
Nie kupuj kart BP do samochodów, które możesz zdobyć w dziennych misjach. W dziennych misjach cały czas są do zdobycia te same karty BP do samochodów: Chevrolet CAMARO LT (D) | Nissan 370Z NISMO (D) | Dodge CHALLENGER SRT8 (C) |Porsche 911 GTS COUPE (B) | Aston Martin VULCAN (A) | Lamborghini CENTENARIO (S) | REZVANI BEAST X (C) | CADILLAC CIEN CONCEPT (B)| VLF FORCE 1 V10 (A) | TRION NEMESIS (S).
Nie kupuj kart IMPORT PARTS za kredyty a tym bardziej za niebieskie żetony „A” – jeżeli będziesz robić dzienne misje (szczególnie CAR HUNT) - będziesz mieć nawet nadwyżki tych kart.
Nie wymieniaj niebieskich żetonów na kredyty – nawet jeżeli brakuje Ci kredytów.
Niebieskie żetony „A” zachowaj na paczki z wszelkiego rodzaju eventów samochodowych. Paczki z eventów samochodowych także kupuj rozważnie. Przed zakupem takiej paczki masz możliwość podejrzenia co niej się znajduje. Musisz też wziąć pod uwagę to, że w takiej paczce są przydzielane losowo karty BP i możesz otrzymać np. 1 kartę BP samochodu narysowanego na paczce ale możesz też wylosować kartę BP innego samochodu (nawet niższych klasy, który posiadasz i ma wszystkie gwiazdki). Nieco inaczej wygląda gdy kupujesz pakiet paczek (10 sztuk) – wówczas masz gwarantowaną przynajmniej jedną kartę BP samochodu narysowanego na paczce, a pozostałe to losowe karty BP innych samochodów (nawet niższych klas, które posiadasz i masz je ulepszone maksymalnie). Warte uwagi są paczki oznaczone kluczykiem – możesz wylosować kluczyk do unikatowego samochodu lub dostaniesz losowe karty BP różnych samochodów. Jak widać kupno paczek za niebieskie żetony „A” to loteria – możesz otrzymać unikatowe karty BP, a możesz otrzymać już takie, które zamienią się na czerwone żetony „T”. Podobnie wygląda sytuacja przy kupnie paczek za realne pieniądze.
Efektywnie wykorzystuj czas w grze. Brzmi trochę banalnie bo ta gra jest złodziejem Twojego czasu. Po uruchomieniu gry wykonaj misję do których potrzebne są bilety, czyli wszystkie eventy zawarte w DAILY EVENTS lub w niektórych eventach (np. DRIVE SINDICATE) zawartych w SEASONAL EVENTS. Zużyj bilety i przejdź do innych wyścigów takich jak kariera lub multiplayer. W czasie, gdy będą się bilety odnawiać Ty możesz zdobywać punkty wyścigach nie wymagających biletów.

Data publikacji: 2022.09.10   Robert Kowalczyk