Układ napędowy przedni, zespolony

Układ przedni zespolony (zblokowany)

Klasyczny układ przeniesienia napęduKlasyczny układ przeniesienia napędu

Silnik, sprzęgło, skrzynia biegów, przekładnia główna i mechanizm różnicowy stanowią zwarty układ umieszczony z przodu pojazdu, który napędza koła przednie - stąd nazwa układ napędowy przedni zespolony (zblokowany). Układ ten zdominował układy napędowe samochodów osobowych, zwłaszcza w segmentach samochodów miejskich, kompaktowych i klasy średniej. Coraz częściej stosowany w samochodach dostawczych. W układzie tym najczęściej silnik umieszczony jest poprzecznie, rzadziej wzdłużnie.
Zalety:
- mniej elementów składowych, a co z tym idzie niższa masa,
- krótka droga przekazywania napędu,
- płaska podłoga i duży bagażnik,
- obciążenie kół kierowanych i napędzanych,
- dobra stateczność przy jeździe na wprost – samochód jest ciągnięty, a nie pchany,
- prosta konstrukcja tylnego zawieszenia,
- dobre chłodzenie silnika.

Wady:
- tendencja do podsterowności na zakrętach,
- ograniczona długość silnika umieszczonego poprzecznie,
- skomplikowana konstrukcja przedniego zawieszenia,
- ograniczenie minimalnego promienia skrętu,
- niekorzystny rozkład sił hamowania,
- skomplikowane sterowanie skrzynki biegów.

Ramy stosowane w pojazdach samochodowych